×

REKRUTACJA PRZEDŁUŻONA DO 14 LISTOPADA STUDIA I i II Stopnia 

  • Studia I i II Stopnia
  • Studia podyplomowe - nowoczesne zarządzanie obiektem hotelowym i  gastronomią
  • Studia w języku rosyjskim  

Rejestracja ONLINE

Koła naukowe

Dołącz do jednego z czterech kół naukowych funkcjonujących w Wyższej Szkole Hotelarstwa i Gastronomii.

W WSHiG działają cztery koła naukowe, których celem jest popularyzowanie wiedzy z zakresu zarządzania i marketingu, krajoznawstwa i gastronomii.

Studenckie Koło Zarządzania i Marketingu

Prowadzi działalność popularyzatorską, mającą na celu rozpowszechnianie wiedzy marketingowej, szczególnie w zakresie gastronomii, hotelarstwa, turystyki i rekreacji. Umożliwia wymianę doświadczeń i prezentowanie wyniku własnej pracy badawczej przez studentów i młodych absolwentów. Docelowo umożliwia lepszy start zawodowy członków koła, a także integruje środowisko studenckie i pozwala rozwijać osobowości jego członków.

Koło realizuje swoje cele poprzez:

  • organizowanie spotkań ze specjalistami różnych dziedzin
  • organizowanie odczytów wygłaszanych przez członków koła lub zaproszonych gości
  • podejmowanie i prowadzenie przez członków koła indywidualnych prac naukowo-badawczych
  • organizowanie i udział w seminariach, konferencjach, sympozjach, zjazdach i obozach naukowych
  • współpracę z innymi kołami naukowymi, instytucjami naukowymi, uczelniami wyższymi i szkołami średnimi w kraju i za granicą
  • inne przedsięwzięcia zgodne z regulaminem koła

Studenckie Koła Naukowe Krajoznawcze i Turystyczno-Geograficzne

Działalność Krajoznawczego Koła Naukowego we współpracy z Turystyczno-Geograficznym Kołem Naukowym stanowi integralną część procesu dydaktyczno-wychowawczego Wyższej Szkoły Hotelarstwa i Gastronomii w Poznaniu. Realizowana jest w oparciu o organizację spotkań i zajęć pozalekcyjnych. Do głównych celów obu organów należy zaliczyć

  • poszerzenie wiadomości geograficznych
  • poznawanie kraju, jego środowiska geograficzno-przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii
  • poznawanie najbliższego środowiska i specyfiki własnego regionu, w tym dziedzictwa kulturowego Polski oraz dziedzictwa kulturowego Europy
  • kształtowanie postaw patriotycznych związanych z tożsamością kultury regionalnej, narodowej i europejskiej
  • kształtowanie wiedzy o kulturze własnego regionu i jej związkach z kulturą narodową, ugruntowanie poczucia tożsamości narodowej poprzez pogłębianie więzi ze swoim środowiskiem, regionem i krajem
  • przygotowanie do dojrzałego życia w strukturach regionalnych, narodowych, państwowych, europejskich
  • utrzymanie stałej współpracy z lokalnymi towarzystwami propagującymi turystykę i krajoznawstwo
  • rozbudzanie zainteresowań turystyczno-krajoznawczych
  • podnoszenie ogólnej sprawności fizycznej poprzez motywowanie do podejmowania rozmaitych form turystyki kwalifikowanej z uwzględnieniem wiadomości nabytych na spotkaniach Koła
  • upowszechnianie zasad ochrony środowiska naturalnego oraz umiejętności korzystania z zasobów przyrody

Działalność Koła Turystyczno-Geograficznego przejawia się także w organizacji wycieczek pieszych i rowerowych, organizacji spotkań z osobami zawodowo związanymi z branżą turystyczną (pilotami wycieczek, przewodnikami turystycznymi, podróżnikami, znawcami historii sztuki i kultury, hotelarzami, gastronomikami, restauratorami, przedstawicielami firm turystycznych i rekreacyjnych), organizację spotkań tematycznych, udziale w targach, konferencjach, szkoleniach oraz innych przedsięwzięciach związanych z turystyką i rekreacją, a także pomocy w poszukiwaniu praktyk zawodowych.

Studenckie Koło Gastronomiczne

Studenckie Koło Gastronomiczne skupia miłośników sztuki kulinarnej w wydaniu polskim i zagranicznym. Promuje i rozpowszechnia wiedzę na temat zwyczajów żywieniowych z całego świata, oswajając polskie podniebienie nawet z najbardziej orientalnymi smakami.

Studenckie Koło Gastronomiczne realizuje swoje cele poprzez:

  • organizację pokazów kulinarnych, udziale studentów w konkursach kulinarnych krajowych i zagranicznych
  • organizację spotkań z osobami zawodowo związanymi z branżą gastronomiczną
  • udziale w targach, konferencjach, szkoleniach oraz innych przedsięwzięciach związanych z gastronomią
  • pomocy w poszukiwaniu praktyk zawodowych